Michał Gil


Michał Gil, urodzony 5 grudnia 1971 roku w Kielcach, jest znanym polskim kierowcą wyścigowym, którego osiągnięcia na torach wyścigowych są godne uwagi.

Wielokrotnie zdobywał tytuł mistrza kraju, co podkreśla jego niezwykłe umiejętności i determinację w tej wymagającej dziedzinie sportu motorowego.

Biografia

Kariera Michała Gila jako kierowcy wyścigowego zainicjowana została w świecie kartingu, gdzie zdobywał pierwsze doświadczenia na torze. Już w 1986 roku zdołał osiągnąć sukces, zostając zespołowym mistrzem Polski w kategorii młodzików.

Po kilku latach intensywnego treningu, w roku 1990 miał zaszczyt zadebiutować w zawodach WSMP w klasie A750, co stanowiło ważny krok w jego karierze. W trakcie sezonu 1992 zaczął rywalizować w klasach formuł wyścigowych, następując na ścieżkę bardziej profesjonalnego ścigania w kategorii E1300.

W roku 1994 osiągnął największy sukces jak dotąd, zdobywając tytuł mistrza kraju w klasie Inter E1300 na torze w Estonii. Kolejne lata jego kariery to również pasmo sukcesów — w roku 2000 zyskał tytuł mistrzowski w grupie E. Szczególnie wyróżnił się w latach 2002–2007, kiedy to przez pięć kolejnych sezonów nieprzerwanie był mistrzem w Formule Super Sport.

Prywatnie, Michał jest szczęśliwym mężem Agnieszki i dumnym ojcem dwójki dzieci. Poza torami wyścigowymi, prowadzi własny warsztat samochodowy, gdzie łączy pasję do motoryzacji z zawodowym życiem.

Wyniki w Polskiej Formule 3

Wyniki Michła Gila w Polskiej Formule 3 prezentują jego osiągnięcia na przestrzeni lat. W poniższych tabelach znajdują się szczegóły dotyczące jego występów oraz oznaczeń stosowanych w klasyfikacjach.

Oznaczenia w tabelach wyników
Wyświetl szablon na nowej karcie
OznaczenieOpis
ZłotyMistrz lub zwycięzca
Srebrny2. miejsce, wicemistrzostwo
Brązowy3. miejsce, II wicemistrzostwo
ZielonyUkończone z punktami (w klasyfikacji generalnej, zdobył przynajmniej jeden punkt w sezonie, poza trzema powyższymi)
NiebieskiUkończone bez punktów (w klasyfikacji generalnej, nie zdobył punktów w sezonie)
CzerwonyNie zakwalifikował się (NZ)
Nie prekwalifikował się (NPK)
RóżowyNie ukończono (NU)
Niesklasyfikowany (NS) w klasyfikacji generalnej, gdy nie sklasyfikowano w żadnym wyścigu sezonu
CzarnyZdyskwalifikowany (DK)
Wykluczony (WYK/EX)
BiałyNie wystartował (NW)
Kontuzjowany (K/INJ)
Wyścig odwołany (OD/C)
Bez koloruWycofany (WYC/WD)
Nie przybył (NP/DNA)
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP)
Nie został zgłoszony (–)
PogrubioneStart z pole position
KursywaNajszybsze okrążenie w wyścigu
Nie ukończono, ale wynik uznany z powodu przejechania więcej niż 90% dystansu wyścigu.
*Sezon w toku
_Punktowana lokata w sprincie kwalifikacyjnym
Systemy punktacji Formuły 1
RokZespółSamochódSilnikWyniki w eliminacjachPunktyMiejsce
1998_____________1305
Automobilklub KieleckiEstonia 21Honda81154NU136649
1999_____________96
Automobilklub KieleckiEstonia 21Honda65637NU___
2000_____________1081
Automobilklub KieleckiReynard 913Volkswagen1222222___
2001_____________832
Automobilklub KieleckiReynard 913Volkswagen3222???___
2002_____________1921
Automobilklub KieleckiReynard 903Volkswagen11121NU____
2003_____________1601
Automobilklub KieleckiReynard 903Volkswagen1??11??___
2004_____________2001
Norma 2000 Racing TeamReynard 903Volkswagen111NU111___
2005_____________3601
_Reynard 913Volkswagen111111641_
2006_____________561
Automobilklub KieleckiReynard 913Volkswagen65165111__
2007_____________651
Automobilklub KieleckiReynard 913Volkswagen134524312_
2008_____________322
Automobilklub KieleckiReynard 913Volkswagen2222__

Przypisy

  1. a b Michał Gil. [w:] automobilklub.kielce.pl [on-line]. [dostęp 06.01.2019 r.]

Oceń: Michał Gil

Średnia ocena:4.55 Liczba ocen:6